Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

επίλογος Η'

-Πως περνάν οι μέρες σου ?
-Χάλια...
-Και οι νύχτες ?
-Δεν υπάρχουν νύχτες!Μόνο σκέψεις στις νύχτες, σκέψεις χωρίς νόημα, πότε πότε ακούω και Στόκα, έχει και αυτός μια θλίψη στα τραγούδια του, λυτρωτική!
-Μπορεί να σε λυτρώνει η θλίψη ?
-Αν τα έχεις όλα ναι, ή αν δεν έχεις τίποτα!Όλα είναι σχετικά!Ανάλογα τον καιρό, τις βροχές, τον ήλιο, την σκόνη από την Αφρική... ξέρεις...
-Καλά και μια που άρχισες να φιλοσοφείς για πες μου μπορεί να λυτρώνει η θλίψη έναν άνθρωπο ?
-Αφού με ξέρεις καλά γιατί με ρωτάς! Είμαι εγώ άνθρωπος ? Καλλιτέχνης είμαι με όνειρα... φευγάτος και τότε και τώρα... δεν ξέρεις πως διαφέρω από τους άλλους ? τους πεζούς, τους καθημερινούς...
-Ναι σωστά, φευγάτος, όπως πάντα!...
Και τι να έλεγα στον φίλο μου... πως γεννήθηκα λάθος... πως έζησα λάθος, ή πως θα πεθάνω ένα απέραντο λάθος! Και τι να έλεγα για την λύτρωση... από τι και από πού, πως και γιατί! Και αν έχω θλίψη, γιατί την έχω!Την είχα από πάντα ? Μήπως δεν ξέρω τι πάει να πει θλίψη, τι πάει να πει λύτρωση... αλλά τι ξέρω άραγε καλά ? Μάλλον δεν ξέρω τίποτα, αμπελοφιλοσοφώ, ως συνήθως, εγώ και ο γνωστός μου, Ο σταθερός καθρέφτης μου, απέναντι, εδώ μπροστά, μέσα στο άλλο δωμάτιο το σκοτεινό... με τους εφιάλτες μου, τις εμμονές μου, μαζί με το ζάρωμα του δέρματος, τους κρυφούς πόνους του κορμιού, και τις λιγοστές εναπομείναντες χρονικές άβολες περιόδους μου! 'Άλλωστε κανείς δεν διαλέγει που πως και από ποιους θα γεννηθεί! Απλά υπάρχει! Διανύει τον χρόνο με τις γνωστές μας παρενέργειες, τα αισθήματα, τα συναισθήματα και χιλιάδες άλλα μικρά και μεγάλα γεγονότα! Παράλληλα υπάρχει και το σύμπαν... και άλλα πολλά! Ο καιρός έφτιαξε πια.Δεν κρυώνουν τα πόδια! Δεν παγώνουν τα χέρια.Δεν ξέρω για τις ψυχές μας... Το μόνο που ακούω γύρω μου αυτή την γνωστή, την τεράστια, την λυτρωτική θεσπέσια σιωπή! Και την θλίψη απλά την βλέπω στην τηλεόραση, έτσι να λέω πως υπάρχω και γω. Να λέω πως υπάρχουν και χειρότερα. Πως να δημιουργήσω τέχνη, και αν μπορέσω ξανά, για ποιόν ?

"Επίλογος Η" γ.κ. © 12/4/2016

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου